Medspan Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych, a w szczególności:
a)ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r o działalności leczniczej (Dz. U. z 2020 r. poz. 295 t.j. z późn. zm.);
b) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 849 t.j.);
c) wpisu do rejestru podmiotów prowadzących działalność leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Małopolskiego zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2020 r. poz. 295 t.j. z późn. zm.).
2.Niniejszy Regulamin został ustalony przez Kierownika Podmiotu.
3.Postanowienia niniejszego regulaminu dotyczą osób zatrudnionych w Podmiocie oraz pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w Podmiocie.
2 Definicje
Użyte w regulaminie organizacyjnym określenia oznaczają:
Podmiot leczniczy (Podmiot) – Medspan Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie;
Kierownik Podmiotu – członkowie zarządu spółki działającej pod Medspan Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie;
Osoba wykonująca zawód medyczny – osoba uprawniona na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń zdrowotnych oraz osoba legitymująca się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub określonej dziedzinie medycyny;
Pacjent – osoba zwracająca się o udzielenie świadczeń zdrowotnych lub korzystająca ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych lub osobę wykonującą zawód medyczny;
Świadczenie zdrowotne – działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania;
3 Rodzaj i zakres działalności leczniczej. Cele i zadania Podmiotu
Podmiot prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenie zdrowotne (kod resortowy funkcji ochrony zdrowia HC.1.3.9 – Pozostała opieka ambulatoryjna) w następujących zakresach:
Choroby wewnętrzne
Dermatologia i wenerologia
Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna
Medycyna rodzinna
Psychologia kliniczna
Neurologia
Okulistyka
Ortopedia i traumatologia narządu ruchu
Otorynolaryngologia
Pediatria
Położnictwo i ginekologia
Psychiatria
Urologia
Alergologia
Choroby płuc
Diabetologia
Endokrynologia
Gastroenterologia
Hematologia
Hipertensjologia
Kardiologia
Nefrologia
Reumatologia
Seksuologia
Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna
Choroby wewnętrzne
Geriatria
2. Celem Podmiotu jest prowadzenie działalności leczniczej oraz udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie wskazanym w ust. 1 na odległość, tj. za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej.
3. Do podstawowych zadań Podmiotu należy:
a) udzielanie indywidualnych porad i konsultacji lekarskich na odległość w zakresach wskazanych w ust. 1 przez osoby wykonujące zawody medyczne;
b) promocja zdrowia;
c) edukacja pacjentów.
4 Struktura organizacyjna Podmiotu
Podmiot leczniczy funkcjonuje poprzez:
a) zakład leczniczy: MEDSPAN Centrum Medyczne, ul. Mogilska 16/7, 31-516 Kraków;
b) jednostkę organizacyjną w zakładzie leczniczym: MEDSPAN ZDROWIE, ul. Mogilska 16/7, 31-516 Kraków.
a) Kierownik Podmiotu (zgodnie z §2 pkt 2 Regulaminu),
b) Lekarz (zgodnie z §2 pkt 3 Regulaminu).
3.Kierownik Podmiotu zobowiązany jest do prowadzenia spraw i reprezentacji Podmiotu oraz wykonywania obowiązków nałożonych na kierownika podmiotu leczniczego właściwymi przepisami prawa.
4.Lekarz zobowiązany jest do udzielania świadczeń zdrowotnych oraz pozostałych zadań określonych w Regulaminie.
5 Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych w jednostce organizacyjnej MEDSPAN ZDROWIE, ul. Mogilska 16/7, 31-516 Kraków.
W jednostce organizacyjnej są udzielane wyłącznie świadczenia zdrowotne za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.
Świadczenia zdrowotne za pośrednictwem systemów łączności lub systemów teleinformatycznych udzielane są przez siedem dni w tygodniu w godzinach od 8.00 do 20.00.
6 Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
W Podmiocie świadczenia udzielane są przez personel posiadający wymagane kwalifikacje zawodowe oraz spełniający kryteria zdrowotne, określone odrębnymi przepisami prawa.
Podmiot prowadzi dokumentację medyczną dotycząca osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem ochrony danych osobowych oraz udostępnia dokumentację zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa.
Rejestracja jest dokonywana samodzielnie przez pacjenta za pośrednictwem platformy internetowej Podmiotu dostępnej pod adresem https://medspan.pl/.
Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.
Podmiot nie udziela bezpłatnych świadczeń zdrowotnych osobom ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia
Jeżeli istnieją ku temu wskazania medyczne, w szczególności w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pacjenta, lekarz skontaktuje się niezwłocznie z pacjentem w celu zalecenia stawienia się pacjenta w podmiocie leczniczym udzielającym świadczeń zdrowotnych, których udzielenie jest uzasadnione wskazaniami medycznymi.
7 Opłaty za świadczenia zdrowotne
Podmiot udziela wyłącznie odpłatne świadczenia zdrowotne.
Cennik świadczeń zdrowotnych dostępny jest dla pacjentów w każdym czasie na platformie internetowej Podmiotu pod adresem https://medspan.pl/.
Pacjent wnosi opłatę za świadczenie medyczne przed jego realizacją.
Opłaty przyjmowane są za pośrednictwem metod płatności dostępnych na platformie internetowej Podmiotu pod adresem https://medspan.pl/.
Dowód wniesienia opłaty stanowi faktura.
8 Warunki współdziałania z innymi podmiotami opieki zdrowotnej
Podmiot udostępnia nieodpłatnie dokumentację medyczną pacjenta podmiotom i organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, a w razie śmierci pacjenta – osobie przez niego upoważnionej za życia uzyskania informacji w przypadku jego zgonu.
Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
Podmiot udostępnia dokumentację medyczną pacjentów organom określonym w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta na ich wniosek w formie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem lub poprzez wydanie oryginałów dokumentów za pokwitowaniem odbioru i zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, o ile uprawniony podmiot zażąda wydania oryginałów tej dokumentacji.
Współpraca w pozostałych obszarach opiera się na pisemnych zleceniach lub wnioskach oraz na uzgodnieniach telefonicznych i bezpośrednio zainteresowanych stron.
9 Wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej
Za udostępnienie dokumentacji medycznej Podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych może pobierać opłatę.
Opłaty, o której mowa w ust. 1, nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej:
a) pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie;
b) w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych.
3. Maksymalna wysokość opłaty za:
a) jedną stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,002;
b) jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,00007;
c) udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych – nie może przekraczać 0,0004 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17.12.1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło ogłoszenie.
Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 3, uwzględnia podatek od towarów i usług, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów usługa jest opodatkowana tym podatkiem.
10 Sposób kierowania jednostkami Podmiotu
Kierownik podejmuje decyzje dotyczące działalności Podmiotu samodzielnie i ponosi za nie odpowiedzialność.
Kierownik jest przełożonym wszystkich pracowników oraz ich pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
Nadzór merytoryczny nad działaniem jednostek i stanowisk samodzielnych sprawuje Kierownik Podmiotu.
11 Sposób kierowania jednostkami Podmiotu
Do zadań Kierownika Podmiotu należą w szczególności:
organizowanie optymalnych warunków do realizacji zadań Podmiotu określonych statutem i zawartymi umowami oraz obowiązującymi regulacjami prawnymi,
ponoszenie odpowiedzialności za funkcjonowanie Podmiotu,
prowadzenie racjonalnej polityki kadrowej zgodnej z potrzebami zdrowotnymi pacjentów oraz potrzebami Podmiotu,
stwarzanie warunków sprzyjających podnoszeniu jakości wykonywanych usług i rozwojowi Podmiotu w kontekście spodziewanych zmian i walki konkurencyjnej.
12 Prawa i obowiązki pacjenta
W czasie korzystania ze świadczeń medycznych pacjent ma prawo do:
a) poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny,
b) świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej,
c) rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
d) wyrażania zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach leczniczych.
2. Do obowiązków pacjenta należy:
a) przestrzeganie Regulaminu organizacyjnego oraz regulaminu platformy internetowej Podmiotu dostępnego pod adresem https://medspan.pl/regulamin/ opisującego warunki umowy o świadczenie usługi telemedycznej,
n) przestrzeganie zaleceń lekarza.
3. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych ma prawo do złożenia pisemnej skargi do Kierownika Podmiotu.
4. Kierownik Podmiotu zapewnia dostępność informacji o prawach pacjenta.
13 Postanowienia końcowe
Regulamin podaje się do publicznej wiadomości poprzez jego publikację na platformie internetowej Podmiotu pod adresem https://medspan.pl/.
Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wymagają dla swej ważności zachowania formy pisemnej.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 23 września 2021 roku.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.