REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
Serwis internetowy dostępny pod adresem https://medspan.pl/ udostępniony jest przez Administratora na zasadach określonych niniejszym dokumentem stanowiącym regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (zwany dalej „Regulaminem”).
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu, rodzaje usług elektronicznych świadczonych za pośrednictwem Serwisu oraz prawa i obowiązki Usługobiorców oraz Administratora. Zapoznanie się z niniejszym Regulaminem stanowi obowiązek każdego Usługobiorcy.
Dane kontaktowe Administratora:
– adres e-mail: [email protected]
– numer telefonu: 731 872 452 – czynny w godzinach 10.00 – 16.00 w dni robocze
a) udostępnienie treści o ofercie na stronach Serwisu,
b) umożliwienie złożenia zamówienia na Usługę Telemedycyną,
c) realizację Usługi Telemedycznej na rzecz Pacjenta.
2. Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną bezpłatnie lub za odpłatnością na zasadach określonych w Regulaminie.
3. Usługobiorca może w każdej chwili zakończyć korzystanie z usługi świadczonej drogą elektroniczną. Skutki prawne zakończenia korzystania z usługi określają bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, właściwe ze względu na charakter prawny świadczonej usługi oraz postanowienia niniejszego Regulaminu.
4. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Administratora:
a) urządzenie z dostępem do sieci Internet,
b) przeglądarka internetowa obsługująca pliki Cookies,
c) dostęp do poczty elektronicznej,
d) urządzenie umożliwiające otrzymywanie wiadomości tekstowych SMS oraz łączność telefoniczną.
5. Usługobiorca ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego dostawy usług internetowych.
6. Wszelkie ceny podane na stronie Serwisu podawane są w polskich złotych (PLN) oraz są cenami brutto.
7. Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach, wprowadzania nowych usług jak i też przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź dokonywania zmian w trwających już promocjach. Zmiany, o których mowa w zdaniu poprzednim nie mają zastosowania do umów zawartych przed wprowadzeniem przez Administratora zmian. W przypadku akcji promocyjnych obejmujących czasową obniżkę ceny Administrator na stronie wskazuje, obok ceny promocyjnej, poprzednią najniższą cenę, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Skala obniżki będzie ustalana w stosunku do najniższej wskazanej ceny.
8. Usługa telemedyczna jest świadczona przez lekarzy.
a) leki o działaniu odurzającym oraz narkotycznym,
b) benzodiazepiny oraz pochodne,
c) leki nasenne,
d) marihuanę medyczną,
e) wyroby medyczne,
f) leki z wykazu N oraz P (wykaz dostępny w sieci).
5. Administrator zastrzega, iż nie realizuje Usługi Telemedycznej dla Pacjentów, którzy są w stanie zagrożenia zdrowia lub życia.
6. Administrator zastrzega, iż decyzję w sprawie możliwości wystawienia E-recepty lub zwolnienia lekarskiego e-ZLA podejmuje wyłącznie lekarz. Skorzystanie z Usługi Telemedycznej nie gwarantuje tym samym otrzymania E-recepty lub zwolnienia lekarskiego e-ZLA.
7.Po wypełnieniu Formularza zamówienia, Pacjent składa oświadczenie o podaniu wyłącznie danych prawdziwych, zgodnych z rzeczywistym stanem faktycznym, o uprawnieniu do działania w imieniu osoby trzeciej (o ile Usługa Telemedyczna ma być zrealizowana na rzecz takiej osoby) oraz o akceptacji niniejszego Regulaminu, a następnie dokonuje płatności zgodnie z aktualnym Cennikiem za Usługę Telemedycyną za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych dostępnego w Serwisie.
8.Pacjent składając zamówienie może korzystać z przyznanych mu przez Administratora kodów rabatowych, których realizacja następuje na warunkach odrębnie określonych. Administrator zastrzega sobie prawo do dezaktywacji możliwości korzystania z kodów rabatowych w każdym czasie. Kody rabatowe nie łączą się i nie dotyczą cen promocyjnych.
9. W momencie dokonania płatności zostaje zawarta umowa o świadczenie Usługi Telemedycznej. Pacjent otrzymuje drogą elektroniczną na wskazany przez siebie adres e-mail wiadomość zawierającą potwierdzenie zawarcia umowy oraz określającą istotne jej warunki.
10. Pacjent uprawniony jest do rezygnacji z Usługi Telemedycznej najpóźniej przed nawiązaniem przez lekarza połączenia telefonicznego, przed rozpoczęciem procedury weryfikacji tożsamości. W przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim Pacjentowi przysługuje zwrot pełnej płatności wniesionej za Usługę Telemedyczną.
11. Jeżeli lekarz stwierdzi przeciwwskazania do świadczeń telemedycznych, to może zalecić wizytę stacjonarną. Zwrot środków pieniężnych w takiej sytuacji nie przysługuje, a pacjent wybiera samodzielnie placówkę i samodzielnie pokrywa koszty wizyty w placówce stacjonarnej.
12. W przypadkach nagłych lub w przypadku pogorszenia samopoczucia lub stanu zdrowia Pacjenta, powinien on niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112, w celu wezwania zespołu ratownictwa medycznego lub udać się do najbliższej placówki medycznej, udzielającej świadczeń zdrowotnych w bezpośrednim kontakcie z Pacjentem.
13. W momencie dokonania płatności, Pacjent oświadcza, że jest świadomy, że telemedyczna konsultacja lekarska, podczas której Pacjent może uzyskać receptę na leki, zwolnienie lekarskie, nie zastępuje osobistego (stacjonarnego) badania lekarskiego.
14. Posługiwanie się nieprawidłowymi danymi oraz przekazanie nieprawdziwych informacji może skutkować wydaniem błędnej diagnozy lub ustalenia nieprawidłowego sposobu leczenia, co w konsekwencji może doprowadzić do sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia.
15. Za szkody wynikające z podania przez Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego nieprawdziwych lub nierzetelnych danych w formularzu medycznym lub w trakcie konsultacji telefonicznej, Administrator oraz lekarz nie ponoszą odpowiedzialności.
16. Usługa nie polega na sprzedaży e-recept/e-ZLA, lecz na zdalnej konsultacji lekarskiej.
17. Cena konkretnej usługi może podlegać indywidualnemu dostosowaniu na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
18. Usługa telemedyczna nie ma na celu zastąpienia konsultacji lekarskiej świadczonej przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub przez lekarza specjalistę w ramach konsultacji stacjonarnej/online.
19. Usługa telemedyczna jest realizowana wyłącznie dla osoby pełnoletniej.
5.Realizacja Usługi Telemedycznej
a) Lekarz rozpocznie procedurę weryfikacji tożsamości i poprosi o dostarczenie dokumentacji medycznej, a następnie wykona połączenie telefoniczne lub
b) Lekarz nawiążę połączenie telefoniczne i w trakcie rozmowy telefonicznej rozpocznie procedurę weryfikacji tożsamości i poprosi o dostarczenie dokumentacji lub
c) Lekarz może bez dokonania badania Pacjenta wystawić receptę niezbędną do kontynuacji leczenia, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej. Nie dotyczy to Pacjenta pierwszorazowego w placówce lub realizującego kolejną konsultacje podczas której zgłasza nowy problem zdrowotny. Lekarz dokona potwierdzenia tożsamości.
Lekarz może odmówić wystawienia e-recepty i zwrot środków pieniężnych nie przysługuje.
5. Lekarz zgodnie ze wskazaniami medycznymi poprosi o przedstawienie dokumentacji medycznej i/lub dostępu do konta IKP. Lekarz posiada prawo do odmowy wystawienia E-recepty w przypadku, gdy informacje przekazane przez Pacjenta, nie uzasadniają konieczności ordynacji leku. Dodatkową dokumentacje medyczną pacjent może dostarczyć do 24 godzin od momentu poinformowania przez lekarza. W przypadku braku dostarczenia dokumentacji w wyznaczonym terminie oraz w przypadku braku uzyskania wszystkich potrzebnych informacji od pacjenta – zwrot środków pieniężnych nie jest możliwy. Lekarz ma prawo odmówić wystawienia e-recepty i w takiej sytuacji zwrot środków pieniężnych nie przysługuje.
6. W przypadku zasadności ordynacji leku, Pacjent po realizacji Usługi przez lekarza otrzymuje wiadomość SMS z kodem umożliwiającym realizację E-recepty oraz odrębną wiadomość przesłaną na adres poczty elektronicznej wskazanej przez Pacjenta zawierającą dokumentację medyczną z udzielonego świadczenia zabezpieczoną hasłem.
7. W przypadku braku zasadności ordynacji leku, lekarz przekaże informacje o przyczynie odmowy wystawienia e-recepty oraz zalecenia. Zwrot środków pieniężnych nie przysługuje.
8. Administrator zastrzega, iż o ilości opakowań leków przepisanych Pacjentowi decyzję podejmuje wyłącznie lekarz po zapoznaniu się z dokumentacją medyczną Pacjenta. Nie ma możliwości otrzymania e-recepty z lekami na dłużej niż 3 miesiące kuracji.
9. Administrator zastrzega, iż E-recepty wystawione są przez lekarza na pełną odpłatność przez Pacjenta.
10. Lekarz uprawniony jest do weryfikacji tożsamości Pacjenta. Odmowa podania przez Pacjenta informacji pozwalających na jego weryfikację, podanie błędnych informacji skutkuje odmową realizacji usługi telemedycznej oraz nie uprawnia Pacjenta do zwrotu płatności. Instrukcja weryfikacji tożsamości: https://medspan.pl/weryfikacja/
11. Lekarz podejmuje trzykrotną próbę połączenia z Pacjentem w odstępach czasu nie krótszych niż 15 minut. Połączenia są wykonywane w godzinach 8.00 – 20.00 (okresowo 22.00). Brak możliwości połączenia/rozmowy z Pacjentem skutkuje uznaniem usługi za zrealizowaną co powoduje brak możliwości otrzymania zwrotu płatności przez Pacjenta oraz brak możliwości otrzymania e-recepty/zwolnienia lekarskiego. Lekarz może wykonać połączenie z zastrzeżonego numeru telefonu i tylko na polski numer telefonu. Jeżeli Pacjent ma zablokowane połączenia z numerów zastrzeżonych, powinien odblokować przed terminem konsultacji.
12. Administrator zastrzega, iż w przypadku ustalenia zasadności otrzymania przez Pacjenta zwolnienia lekarskiego e-ZLA, decyzję o jego długości podejmuje indywidualnie lekarz.
13. Administrator zastrzega, iż lekarz ma możliwości odmowy wystawienia zwolnienia lekarskiego.
14.Po realizacji E-konsultacji Pacjent otrzymuje wiadomość przesłaną na jego adres poczty elektronicznej zawierającą dokumentację medyczną z udzielonej E-konsultacji zabezpieczoną hasłem.
15. Administrator prowadzi dokumentację medyczną Pacjenta zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o prawach pacjenta. Pacjent ma prawo dostępu do dokumentacji medycznej na zasadach określonych w tej ustawie.
16. Administrator zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia usługi telemedycznej w przypadku wulgarnego komunikowania się lub innego rażąco konfliktowego zachowania ze strony pacjenta lub podejrzenia przekazywania przez pacjenta nieprawdziwych lub nierzetelnych informacji, a także w przypadku utraty zaufania lub obiektywizmu terapeutyczno-leczniczego przez administratora do Pacjenta, z zastrzeżeniem warunków, jakie powinny zostać spełnione w sytuacji odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r. poz. 1516 z późn.zm.). .). Zwrot środków pieniężnych w takiej sytuacji nie przysługuje.
17. Akceptując regulamin, Pacjent wyraża zgodę na kontakt drogą telefoniczną i/lub elektroniczną celem realizacji usługi telemedycznej
18. Jeżeli lekarz poprosi o dostarczenie dokumentacji medycznej, to Pacjent może przesłać dokumentacje bezpośrednio poprzez czat online lub zahasłowaną dokumentacje medyczną na wskazany adres e-mail. Hasłem powinien być numer PESEL. Jeżeli Pacjent nie ma takiej możliwości, to może poprosić o instrukcje przesłania przez wewnętrzny system przesyłania dokumentacji.
19. Do korzystania z czatu online należy mieć aktywne połączenie z internetem. Czat online wspomaga proces weryfikacji tożsamości oraz przesyłania dokumentacji medycznej. Konsultacje nie są świadczone w ramach czatu online.
20. W ramach usługi telemedycznej, nie ma możliwości otrzymania e-recepty na leki dla zwierząt.
20. Pacjent zobowiązuje się do przyjmowania leków zgodnie z udzielonymi zaleceniami oraz dołączoną do leku ulotką, z którą Pacjent powinien się zapoznać; w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z przyjmowaniem leków należy skontaktować się ze administratorem bądź lekarzem lub farmaceutą. Pacjent zobowiązuje się do nie przekazywania leków dla innej osoby.
Rezygnacja z usługi
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy – skorzystanie z poniższego wzoru nie jest obowiązkowe.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja,………………….……………, niniejszym informuję o moim/odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących usług: ………………………………..……
Proszę o zwrot kwoty ……………… zł (słownie ………………………………………………………złotych) na konto z którego dokonano płatności.
Data zawarcia umowy……………………
…………………………………
Podpis konsumenta(-ów)
Instrukcja weryfikacji tożsamości: https://medspan.pl/weryfikacja/
Poprzednie regulaminy
23.09.2021 link
14.08.2023 link
Obowiązujący do 14.11.2024 link
Uzyskaj e-receptę online bez wychodzenia z domu oraz zwolnienie lekarskie w trakcie e-konsultacji.
Medspan Sp z o.o
Mogilska 16/7, 31-516 Kraków
NIP: 6751754889, REGON: 389671299
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |